Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over:

De producten

Komen de matrassen en lattenbodems uit jullie eigen assortiment?

Nee. De matrassen van Fenna & Florien zijn afkomstig van een Nederlandse matrassenfabriek. De lattenbodems worden in Europa gemaakt en door ons ingekocht. We hebben bewust gekozen voor twee verschillende leveranciers, zodat we jou de beste kwaliteit matrassen en lattenbodems kunnen leveren.

Ik wil graag een meubel in een ander formaat. Is dit mogelijk?

Dit is zelfs heel goed mogelijk! Lees eerst de informatie op de pagina Extra Opties. Mail je wensen vervolgens naar info@fenna-florien.nl, zodat we samen de mogelijkheden kunnen bespreken.

Kan ik kleurstalen van de meubels opvragen?

Jazeker, je kunt bij Fenna & Florien gratis kleurstalen opvragen. Stuur ons je verzoek via onze contactpagina en ze komen zo snel mogelijk jouw kant op. Vermeld duidelijk je adresgegevens.

Veelgestelde vragen over:

Je account

Waarom zou ik in de webshop een account aanmaken?

Als je via de webshop van Fenna & Florien een bestelling plaatst, hebben we voor het afleveren en monteren je naam, e-mailadres, telefoonnummer, afleveradres en betaalgegevens nodig. Aanvullende bestellingen, zoals een nieuw deurtje of een ladefrontje, kun je daarna heel gemakkelijk plaatsen via een QR-code. Wij gebruiken jouw gegevens niet voor andere doeleinden en respecteren je privacy. In onze privacyverklaring lees je hoe we met jouw gegevens omgaan.

Hoe lang blijven mijn gegevens bewaard?

Wij bewaren jouw gegevens tot vijf jaar na je laatste aankoop. Na deze vijf jaar kun je van ons een e-mail ontvangen met de vraag of we deze termijn mogen verlengen. Lees in onze privacyverklaring hoe we met jouw gegevens omgaan.

Hoe kan ik me aanmelden voor de nieuwsbrief?

Wat leuk dat je op de hoogte wilt blijven van de producten en diensten van Fenna & Florien! Via de aanmeldlink in de voettekst onderaan iedere pagina kun je je aanmelden voor onze nieuwsbrief. We versturen maximaal twee tot vier nieuwsbrieven per maand. 

Veelgestelde vragen over:

Bestellen & betalen

Hoe plaats ik een bestelling?

Je kunt je bestelling plaatsen via de pagina met onze producten. Klik op het meubelstuk van je keuze om de productdetailpagina te openen. Selecteer daar de gewenste kleur en/of uitvoering en klik op de button ‘Aan winkelwagen toevoegen’. In de winkelwagen kun je het aantal opgeven, de gewenste betalingsoptie aanklikken en betalen. Daarna krijg je van ons een ontvangstbevestiging gemaild. Heb je geen bevestigingsmail ontvangen, neem dan contact met ons op via het contactformulier of via info@fenna-florien.nl.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Een bestelling wijzigen kan tot 24 uur na het plaatsen van je bestelling. Stuur hiervoor een e-mail naar info@fenna-florien.nl. Vermeld duidelijk je ordernummer en wat je precies wilt wijzigen.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Zelf een bestelling afhalen is op dit moment niet mogelijk.

Is het mogelijk om buiten Nederland te bestellen?

Standaard levert Fenna & Florien momenteel alleen in Nederland. Maar je kunt ons altijd een e-mail sturen met je vraag, en dan kijken we wat er mogelijk is. Stuur je verzoek naar info@fenna-florien.nl of vul het formulier in op onze contactpagina.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Een bestelling annuleren kan tot 24 uur na het plaatsen van je bestelling. Stuur hiervoor een e-mail naar info@fenna-florien.nl, onder vermelding van je ordernummer. Je ontvangt van ons per e-mail een bevestiging van je annulering.

Waarom heb ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen?

Heb je in je mailbox geen bevestiging ontvangen? Dan is er iets misgegaan! Stuur een e-mail naar info@fenna-florien.nlmet daarin je naam en wij mailen je de bevestiging alsnog.

Welke betalingsopties zijn er?

Om te zorgen dat jij snel, gemakkelijk en veilig kunt betalen, bieden wij via Shopify Payments diverse betaalmethodes aan. Je leest er meer over op onze pagina Betaling.

VEELGESTELDE VRAGEN OVER:

Verzenden & retourneren

Welke verzendmogelijkheden zijn er?

Voor de verzending werken wij samen met professionele partners die gespecialiseerd zijn in het afleveren en monteren van meubels. Zij komen de bestelde producten op afspraak bij je thuis afleveren en monteren ze ter plaatse voor je.

Wat is de leveringstermijn?

De leveringstermijn van je bestelling ligt tussen de vier en zes weken. Fenna & Florien zorgt ervoor dat je meubels zo snel en netjes mogelijk bij jou thuis worden afgeleverd. Eerst vervaardigen we jouw meubels op bestelling. Hierna dragen we ze over aan de transporteur die de afspraak voor het afleveren en monteren met jou inplant. Lees ook de informatie ove het in elkaar zetten van de meubels en artikel 11 in onze algemene voorwaarden over de leveringstermijn.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen van boven de 199 euro worden altijd bij je thuis afgeleverd en gemonteerd. Deze bestellingen zijn te groot & kostbaar en we willen alleen het allerbeste eindresultaat voor de klant. Daar rekenen we verzend en montagekosten voor.

Hoe gaan jullie om met retouren?

Op de pagina Verzenden en retourneren lees je alles over ons retourbeleid.

VEELGESTELDE VRAGEN OVER:

Service & garantie

Wat is jullie garantietermijn?

Voor al onze meubels geldt een garantie van één jaar.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Op de meubels van Fenna & Florien is de wettelijke garantietermijn van toepassing. Deze garantie houdt in dat onze producten moeten doen wat jij er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten, en dat alle gebreken die binnen de garantieperiode zijn ontstaan als gevolg van onze kant, worden vergoed.

De professionele partners die onze meubels monteren, kijken samen met jou het meubelstuk na en maken foto’s bij de oplevering. De garantietermijn gaat in nadat deze oplevering is afgerond. Is er een beschadiging aan het meubel over het hoofd gezien of ontstaat er een gebrek binnen de garantietermijn van één jaar? Stuur dan een e-mail naar info@fenna-florien.nl en wij gaan kijken naar een passende oplossing. Die kan zijn dat we het product vervangen of herstellen, of dat we jou het aankoopbedrag terugstorten. Vergeet niet om in je e-mail het ordernummer en je naam te vermelden. Omschrijf duidelijk wat de gebreken zijn en waar deze zitten. Voeg foto’s toe ter onderbouwing van je verzoek.

Waar staan de algemene voorwaarden?

Je kunt de algemene voorwaarden hier vinden.

VEELGESTELDE VRAGEN OVER:

Overige onderwerpen

Ik heb een klacht. Wat nu?

Wij hopen natuurlijk dat je blij bent met je aankoop en dat je naar alle tevredenheid door ons bent geholpen. Is dit niet het geval of heb je een andere klacht? Neem dan contact met ons op door een e-mail te sturen naar info@fenna-florien.nl. Uiterlijk binnen vijf werkdagen na ontvangst van je klacht ontvang je een inhoudelijke reactie van ons. Vergeet niet om in je e-mail duidelijk het ordernummer en je naam te vermelden.

Hoe duurzaam is Fenna & Florien?

De meubels van Fenna & Florien hebben een duurzaam karakter, onder andere dankzij het materiaal dat we voor onze meubelstukken gebruiken. Je leest er meer over op pagina Duurzaamheid.

Staat je vraag hier niet bij?

Heb je een vraag die hier niet tussen staat? Neem gerust contact met ons op via het contactformulier of via info@fenna-florien.nl. We komen zo snel mogelijk bij je terug met een antwoord. Gaat jouw vraag over een geplaatste order, vermeld dan altijd het ordernummer in je bericht.